ماژورین

ماژورین، اولین پلتفرم آموزش آنلاین

ماژورین

ماژورین، اولین پلتفرم آموزش آنلاین

ژانرهای معروف در صنعت موسیقی کدامند؟


 ژانرهای موسیقی خیلی زیادی تو دنیا وجود دارن، هرکدوم از این ژانرها هم هنرمندای خیلی معروف و محبوبی رو به دنیای موسیقی معرفی کردن. لیست ژانرهای موسیقی می‌تونه خیلی طولانی و مفصل‌تر از اینی باشه که ما تو این مقاله داریم، اما ما از خیلیاشون صرف نظر کردیم و فقط محبوب ترین‌ و معروف‌ترین‌هاشون رو بهتون معرفی کردیم. 


1. راک

 

این ژانر خیلی گسترده‌ست و میشه درباره‌اش کلی حرف زد، اما در این مقاله ما فقط یه نگاه کلی به این سبک ارزشمند در موسیقی داریم.موسیقی راک مستقیما از بلوز سرچشمه گرفت و در طول دهه‌ی پنجاه میلادی خیلی پیشرفت کرد، اول در ایالات متحده و بعد هم در بریتانیا. راک از لندن به سراسر اروپا رفت و در دهه‌ی شصت میلادی به موسیقی جریانات اید‌ئولوژیک تبدیل شد.موسیقی خشن راک اند رول، کم کم به سبک‌های پیچیده دیگه‌ای مثل راک پراگرسیو تبدیل شد. بعدها اما با پدید اومدن سبک‌هایی مثل پانک، دوباره رویکرد خشن و ساده‌ی خودش رو پس گرفت.

در سالهای اخیر و با وجود گستردگی سبک‌های جدید و رشد ابزارهای الکترونیکی در صنعت موسیقی، متاسفانه راک محبوبیت سابق خودش رو از دست داده.

 


2. پاپ

 

همونطور که از اسمش هم پیداست، قطعا پاپ محبوب‌ترین و معروف‌ترین ژانر در مارکت موسیقی‌ست، اما تعریف دقیقی نمیشه از پاپ ارا‌ئه داد، چرا که در طول تاریخ تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری داشته. اما به طور کلی میتونیم بگیم هر ژانری در موسیقی که محبوبیت و فراگیری گسترده‌ای داشته باشه، در دسته بندی  پاپ قرار می‌گیره. به طور مثال موسیقی گروه معروف "بیتلز" از نقطه نظر ژانر، پاپ بوده. هر چند که عمدتا آهنگهای سافت راک تولید می‌کردن.

در طول دهه هشتاد، موسیقی پاپ به سمت استفاده از ابزارهای الکترونیکی رفت، اما امروزه این سبک موسیقی بیشتر از دنیای هیپ هاپ تاثیر می‌گیره، هر چند هنوز هم عناصر الکترونیکی در پاپ تاثیر گذار هستن.

 

 

3. رپ و هیپ-هاپ

 

این دو ژانر در دهه‌ی هشتاد میلادی شکل گرفتن، هرچند که ریشه‌هاشون قدیمی‌تره و به سبک بلوز و گاسپل برمیگرده. استفاده از سبک گفتاری و صداهای الکترونیکی، این سبک موسیقی رو از فاکتورهایی مثل صدای خوب و یا توانایی نواختن یک ساز، بی نیاز کرده.

خیلی از زیر مجموعه‌های هیپ-هاپ مثل رپ و ترپ، جایگاه خوبی رو در دنیای موسیقی پیدا کردن و تاثیر گسترده‌ای رو روی ژانرهای دیگه داشتن.محبوبیت این سبک موسیقی هر روز داره بیشتر میشه، البته با تشکر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی.

 

 

4. الکترونیک

 

رشد تکنولوژی و کامپیوتر به موزیسین‌ها این امکان رو داده تا به روش‌های تازه‌ای آهنگسازی کنن. موسیقی الکترونیک عمدتا در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی به شهرت رسید، اما قبل از اون هم، زمانیکه ارکستراها در سالن‌های رقص فعالیت می‌کردند، موسیقی محبوبی بود.

 

 

5. لاتین

 

هرچند که تا دهه‌ی هفتاد موسیقی لاتین به عنوان یک ژانر مستقل شناخته نمیشد، اما هر روز محبوب تر شد و به خصوص در چهل سال اخیر تونست به خوبی جایگاه خودش رو پیدا کنه.

قلمرو موسیقی لاتین بسیار گسترده است ، زیرا از رگاتون (Reggaeton) مدرن گرفته تا سامبای سنتی یا سبک های رقص کلاسیک دیگر گسترش می یابد.

 

 

6. راک آلترناتیو و ایندی

                            

سبک ایندی در طول سه دهه‌ی اخیر رشد قابل توجهی داشته. بیشتر گروه‌ها و خواننده‌هایی برچسب ایندی می‌خورن که سبک متفاوت و رویکرد جدیدی رو ارائه میدن. ریشه‌ی لغوی ایندی هم به کلمه‌ی "independent" که به معنی مستقل است، برمیگرده.

هرچند که این دو سبک موسیقی هیچوقت در صدر جدول محبوب‌ترین‌ها نبودن، اما بین افرادی که به دنبال موسیقی خوب و اصیل میگردن، راک آلترناتیو و ایندی،خیلی پرطرفدارن.بسیاری از زیر مجموعه های راک، مثل "گرانج" هم در این دسته بندی قرار میگیرن.

 

 

7. کلاسیک

 

شکی نیست که موسیقی کلاسیک، جزئی جدایی ناپذیر از فرهنگ ماست. هرچند که ارکسترها دیگه خیلی پرطرفدار نیستن، اما خیلی از مردم در سراسر دنیا  در هر سن و سالی، به اپراها، کنسرتوها و سمفونی‌ها گوش میدن و دوسشون دارن.

 

 

8. کِی-پاپ

 

این سبک موسیقی ابتدا فقط در کره‌ی جنوبی رایج بود اما الان در همه‌ی دنیا طرفدار پیدا کرده. کی-پاپ، زیر مجموعه‌ی موسیقی پاپ هست و به زبان کره‌‌ای خونده میشه.

ستاره‌های کی‌-پاپ جز پرطرفدارترین افراد در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی هستن.

 

 

9. کانتری

 

این سبک که بیشتر بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مورد توجهه، در طول زمان پیشرفت کرده و عناصری از سبک‌های دیگه رو هم پذیرفته، اما هویت خودش رو همچنان حفظ کرده و گیتار آکوستیک، بانجو و صداهای زیبا، همچنان بخش اصلی و بزرگی از سبک کانتری رو تشکیل میدن.

 

 

10. متال

 

این سبک در اصل زیر مجموعه‌ی راک محسوب میشه، اما به خاطر محبوبیتی که بعدها بدست آورد، خودش رو از راک جدا کرد و به سبکی مستقل تبدیل شد.

با گیتارهای تغییر شکل یافته، درام زدن‌های سریع، تصاویر ترسناک و اشعار وحشتناک، این ژانر ایده‌‌آل کسانیست که قصد دارن علیه ساختارگرایی قیام کنن و به موسیقی متفاوتی گوش بدن.

 

 

این مقاله معرفی کوتاهی از ژانرهای موسیقی داشت و تنها از محبوب‌ترین‌ها نام برد. اما ژانرها و سلیقه‌ها دائما در حال تغییر و پیشرفت هستند، بنابراین ارائه یک لیست نهایی تقریبا غیر ممکنه.

 


منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

بهترین های تاریخ گیتار به انتخاب رولینگ استون

در تاریخ موسیقی، نوابغ بسیاری ظهور کردند و با آثارشان کل دنیا را تحت تاثیر خود قرار دادند، در میان این افراد نمایندگان نام آشنایی از دنیای گیتار وجود دارند که با هنرشان سبک‌های موسیقی راک،جز و بلوز را برای همیشه متحول ساختند. در این مقاله به معرفی ۱۰ نفر از آنها به انتخاب مجله موسیقی رولینگ استون می‌پردازیم. 


1-  جیمی هندریکس 


جیمز مارشال هندریکس ، زاده ی 27 نوامبر 1942 در سیاتل آمریکاست ، خواننده و نوازنده ی معروفی که بسیاری او را تاثیرگذارترین نوازنده ی گیتار الکتریک در تاریخ موسیقی  و یکی از از تحسین شده ترین موزیسین ها در قرن 20 می دانند .

او بی شک انقلابی عظیم را در موسیقی راک پدید آورد ، نوازندگی روان او مثال زدنی و بی بدیل است . موسیقی جیمی هندریکس برخاسته از جان و روح اوست و بر روح مخاطب  نیز تاثیری عمیق می گذارد .

"Little wing " یا بال کوچک را میتوان زیباترین اثر او دانست که  بسیاری معتقدند که هیچ نوازنده ای نمیتواند به مانند خود جیمی ، این قطعه را چنان عمیق و تاثیرگذار بنوازد . 

 این اسطوره ی بزرگ در سپتامبر 1970 در لندن از دنیا رفت .


2- اریک کلپتون


اریک کلپتون ، ستاره ی سبک بلوز و راک ، خواننده و ترانه سرای زاده ی بریتانیاست . سادگی خاص او در نوازندگی و سبک و انرژی خاص او مثال زدنی است . 

کلپتون در دوران  زندگی هنری خود ، یکبار به عنوان هنرمند تکنواز و دوبار با گروه های  "cream " و " yardbirds " به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته است .


3- جیمی پیج


جیمز پاتریک پیج ، تهیه کننده ، موزیسین و ترانه سرای انگلیسی ، از اعضای گروه های راک معروف " led zeppelin" و 

"the yardbirds" ، بی شک لایق جایگاه سوم در لیست ماست . به عنوان نوازنده ی اصلی او همیشه دقیق ترین اجرا را داشته و سلیقه ای فوق العاده  در نوازندگی اش دیده می شود . 

از برجسته ترین آثار او میتوان به " heartbreaker "  اشاره کرد که اوج هنر خود را در آن به نمایش گذاشته است .


4- کیث ریچارد


کیث ریچارد ، موزیسین انگلیسی را با گروه معروف "the rolling stones " میشناسیم .  بدون شک اسطوره ای بزرگ در تاریخ نوازندگی  است . 

معروف ترین آهنگ ریچارد ، "happy"  به همراه رولینگ استونز است که در آن سبک زندگی بی قید و شرط خود را با بیان این جملات جشن میگیرد :


هرگز نمیخواستم مثل بابا باشم

صبح  و شب برای رئیس کار کنم .


5- جف بک


آثار جف بک را میتوان تلفیقی از نبوغ و شخصیت او دانست . این هنرمند انگلیسی عضو گروه معروف "yard birds "  را ، که در سال 1944 در ولینگتون  به دنیا آمد را میتوان به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان گیتار در تاریخ  دانست ، کسی که به اعتقاد بسیاری ، مرزهای سبک بلوز را جابجا کرد !


6- بی بی کینگ


جایگاه ششم لیست ما متعلق به اسطوره ی آمریکایی بی بدیل تاریخ موسیقی ، بی بی کینگ است . 

او اولین اثر خود را در سال 1949 روانه ی بازار و بعد از آن دهه ها را صرف اجرا بر صحنه های مختلف کرد . بی بی کینگ سالانه بیش از 300 تور در جای جای دنیا برگزار میکرد . در سال 2009 موفق به کسب 15 گرمی خود شد و 6 سال بعد در سال 2015 از دنیا رفت . 


7- چاک بری


چاک بری امریکایی  ، خواننده و ترانه سرا را میتوان یکی از پیشتازان موسیقی راک اند رول دانست . از معروفترین آثار او ،

   “ no particular place to go “ ، "You never can tell “ و "johnny B.good " هستند .

دنیا این اسطوره ی بزرگ  دنیای گیتار را در سال 2017 از دست داد .


8- ادی ون هیلن


 ادی ون هیلن ، موزیسین هلندی-آمریکایی ، گیتاریست اصلی گروه راک آمریکایی ، " ون هیلن" بود.

از آثار ماندگار او میتوان به  "unchained" اشاره کرد که سبک نوازندگی خاص او  طوریست که انگار ساز دیگری به جز گیتار مینوازد  !

متاسفانه این نوازنده ی تکرار نشدنی ، در اکتبر 2020 دیده از جهان فرو بست .


9- دوین آلمن


هاوارد دوین المن ، گیتاریست راک آمریکایی ، بنیانگذار گروه "برادران آلمن " ، نوازنده ی بی رقیب اسلاید است . تام داود ، تهیه ی کننده ی موسیقی و مسئول معرفی دوین و اریک کلپتون ، دیگر اسطوره ی این لیست در یکی از خاطرات خود آورده است که :

در سال 1970 ، زمانی که گروه برادران آلمن مشغول ضبط دومین آلبوم خود بودند ، مدیر برنامه های اریک کلپتون با او تماس گرفته و از او اجازه ی ضبط در استودیو اش را میخواهد . تام این موضوع را به دوین گفته و او بسیار مشتاقانه از ایم مسئله استقبال میکند و حتی از او میخواهد که در هنگام ضبط آلبوم اریک در استودیو حضور داشته باشد . 

بعد ها این دو در اثری به نام " لایلا " ، با هم همکاری داشتند . 


10- پیت تاونزند


پیتر دنیس بلنفرد تاونزند ، گیتاریست متولد لندن ، رتبه ی دهم را در لیست ما از آن خود کرده است . این اسطوره ی نوازندگی ، از اعضای گروه معروف و تکرار نشدنی  "the who " است . 

پیتر در دوران حرفه ای خود هرگز به طور مستقل کار نکرده و به همین خاطر است که بعضی معتقدند ، بسیاری از افراد به توانایی بی نظیر او در در نوازندگی پی نبرده اند . 

از مشهورترین آثار او به همراه "the who" ، میتوان به آهنگ  بی نظیر "won't get flood again"  ، " Baba O'riley " و "let my love open the door " اشاره کرد . او اکنون 75 سال سن دارد . 


منبع :سایت آموزش آنلاین ماژورین


پیانو

 

تاریخچه پیانو


قبل از پیانو هم نیز سازهای زهی بسیاری وجود داشتند و همین‌ها بودند که  منجر به توسعه‌ی ساز‌هایی شدند که ما امروزه می‌شناسیم. تلاش آدمها برای ساخت سازهایی که با ارتعاش روی سیم‌هایشان تولید صدا کند، به ماقبل تاریخ بازمی‌گردد. در دوران باستان برای نواختن، سیم‌ها را بر روی کمان، جعبه و یا کدو نصب می‌کردند تا به صدای تولید شده قدرت ببخشند!

اما داستان پیانویی که ما امروزه می‌شناسیمش در سال 1907 در پادوای ایتالیا آغاز شد، در مغازه‌ی هارپسیکورد که متعلق به بارتولومئو کریستوفوری دی فرانچسکو(1731-1655) بود. هارپسیکورد، که می‌توان آن را پیانوی اولیه نیز خواند، نسخه‌ای بسیار محدود از لحاظ قابلیت تنظیم شدن  در هنگام نواختن بود.

اولین رونمایی‌ها از پیانو‌ی ساخته شده توسط کریستوفوردی در 1709، با نام پیانو فورته یا فورته پیانو و در نهایت تنها با نام پیانو شناخته‌ شد. نسخه‌ی اولیه‌ی پیانو‌ی کریستو فوردی در حال حاضر در موزه‌ی هنر متروپولیتانو در نیویورک نگهداری می‌شود.

بسیاری پیانو را مادر ساز‌ها می‌دانند، چرا که قادر به تولید محدوده‌ای گسترده از اصوات است. به طور معمول پیانو هفت اکتاو دارد و فرکانس‌هایی درمحدوده‌ی 20 تا 5000 هرتز را تولید می‌کند.

در این مقاله نگاهی داریم به ساختار و خاستگاه این ساز. 

 

 

ساختار پیانو


کلیدها:

پیانو 88 کلید سیاه و سفید دارد که 52تای آن سفید و در گام C می‌باشند. 36 کلید سیاه کوچک نیز بالای کلید‌های سفید جای گرفته‌اند.

 

چکش‌ها :

چکش‌ها به واسطه‌ی مجموعه‌ای از اهرم‌های ظریف به کلید‌ها متصل‌ هستند. مجموعه‌ی اهرم‌ها و چکش‌ها را "عملگر" می‌گویند. این مجموعه، وظیفه شتاب دادن برخورد چکش‌ها  به سیم‌ها را دارد.

 

 

انواع پیانو

 

 

 پیانو‌های دیواری

پیانو دیواری را در اروپا  پیانینو می‌گویند. همچنین پیانو آپرایت نیز نام دیگر این ساز است. پیانینو نسبت به گرند پیانو کم حجم‌تر و ارزان‌تر است. سیم‌ها در آن عمودی قرار‌گرفته و چکش‌ها از جلو به سیم‌ها ضربه وارد می‌کنند.

 پیانو رویال

گرند پیانو یا رویال پیانو، نوعی از پیانو است که در آن سیم‌ها به صورت افقی قرار‌گرفته‌اند و چکش‌ها از زیر به سیم‌ها ضربه وارد می‌کنند. از این نوع پیانو بیشتر در کنسرت‌ها و ارکسترهای بزرگ استفاده می‌شود.

 

پیانو اسپینت

کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین نوع پیانو‌های دیواری، پیانو‌های اسپینت هستند. ارتفاع این پیانو از 90 تا 100 سانتی‌متر است. جعبه صدا در این پیانو کوچک بوده و سیستم انتقال نیرو در آن به ساده‌ترین شکل ممکن ساخته شده است.

 

پیانو کنسول

این پیانو ارتفاعی درحدود 100 تا 110 سانتی‌متر دارد. بدنه این ساز بسیار محکم و بادوام است و برای تمرین و آموزش به‌ کار می‌رود.

 

پیانو دیجیتال

برخلاف پیانو‌های مکانیکی یا آکوستیک که از سیستم چکش و سیم بهره‌ می‌برند، این نوع پیانوها از تکنولوژی‌های دیجیتال برای تولید اصوات استفاده می‌کنند. صدای این پیانو با الگوبرداری از صدای پیانو آکوستیک ساخته شده‌ است.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 


حقایق شگفت انگیزه زبان کره‌ای


زبان کره‌ای،به زبانی پرطرفدار و محبوب در دنیا علی‌الخصوص بین جوون‌ها و نوجوون‌ها تبدیل شده. مخصوصا کره‌ی جنوبی تونسته با رشدی قابل تحسین فرصت‌های شغلی بسیاری رو فراهم کنه و بسیاری از افراد به همین دلیل به این کشور میرن و طبیعتا نیاز دارن که زبونشون رو یاد بگیرن. از دلایل دیگه‌ی این محبوبیت میشه به فیلم های جذاب و سریال های پرکشش و همینطور موسیقی کی-پاپ اشاره کرد که خیلی هارو به سمت یادگیری زبان کره‌ای کشوندن. در این مقاله چند تا از حقایق جالب درباره‌ی این زبان رو بهتون میگیم تا شاید شما هم ترغیب بشید و برید کره‌ای یاد بگیرید!


  • کره‌ای، زبانی منحصر بفرد


هرچند بعضی از زبان شناس‌ها معتقدن که کره‌ ای تو دسته‌ی زبان‌های "آلتائیک" قرار میگیره و یجورایی ریشه در زبان ترکی داره، ولی واقعیت اینه که اصلا اینطوری نیست و کره‌ای یک زبان کاملا منحصر بفرده و به هیچ گروه زبانی‌ای تو دنیا تعلق نداره.


  • تاثیر چینی بر کلمات کره‌ای


همونطور که گفتیم، کره‌ای به عنوان زبانی منحصر بفرد شناخته میشه، اما به خاطر سابقه‌ی تاریخی ای که در روابط کره‌ای ها و چینی‌ها وجود داره، بیش از ۶۰٪ از کلمات کره‌ای ریشه چینی دارن، البته گرامر زبان کره‌ای کاملا مستقل از زبان چینیه. از ۴۰٪ باقی مونده هم، ۳۵٪ از کلمات اصالت کره‌ای دارن و ۵٪ شون هم از زبان‌های مختلف دیگه گرفته شدن.


  • فعل همیشه آخر جمله میاد


در زبان کره‌ای هم مثل زبان فارسی خودمون، همیشه فعل رو آخر جمله قرار میدیم. تو زبانی مثل انگلیسی اول فاعل میاد، بعد فعل و در آخر مفعول قرار میگیره ولی کره‌ای اینجوریه که اول فاعل میاد، بعد مفعول میاد و در آخر فعل.


  • سیتسم‌های متفاوت برای شمارش 


در زبان کره ای دو دسته اعداد داریم ۱_ اعداد چینی کره ای۲_ اعداد بومی کره ای که کاربرد هر کدوم متفاوته


اعداد کره ای چینی برای شمردن پول،تاریخ،دقیقه و شماره تلفن و اعداد بیشتر از ۱۰۰  استفاده می شود


اعداد بومی یا اصیل کره ای برای گفتن ساعت و واحد شمارش استفاده می شود



  • گویش‌ها کره‌‌ی‌شمالی و جنوبی با هم فرق میکنن


مدت زیادی میشه که دو کشور شمالی و جنوبی از هم جدا شدن و روابط‌شون هم تیره و تاره! و به تبع این جدایی لغات، تلفظ‌ها و گرامر متفاوتی در این دو کشور رواج پیدا کردن!


  • هفت روش مختلف برای بیان احترام


مثل ژاپنی، کره‌ای هم سیستم پیچیده‌ای برای "گرامیداشت" افراد داره و بسته به فردی که بهش اشاره میشه، از کلمات و افعال متفاوتی استفاده میکنن تا دقیقا میزان احترامی که برای اون شخص قائلن رو بیان کنن.


  • سئول به معنی پایتخت


سئول پایتخت کره‌ی جنوبی با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیته. در زبان کره‌ای سئول دقیقا  معنی  پایتخت رو میده! خلاصه که در انتخاب اسم واسه پایتختشون خیلی دقیق و صریح عمل کردن!


  • کره‌ای تا قرن ۱۵ام الفبا نداشت!


زبان کره‌ای قدمتی ۱۰۰۰ ساله داره اما، الفبای این زبان تا قرن ۱۵ میلادی شکل نگرفته بود و قبل از اون کره‌ای ها از کاراکترای چینی برای نوشتن استفاده میکردن.


  • داستان "چاقوی سوئیسی" در کره‌ای چیه؟


تو سریال آمریکایی "مک گایور" یه مامور مخفی هست که همیشه یه چاقوی سوئیسی همراهشه، این قضیه تو کره‌‌ی جنوبی حسابی ریشه دار شد، به طوریکه به چاقوی سوئیسی تو این زبان میگن "maekgaibeo-kal" !هرچند که  kal یک کلمه‌ی اصیل در زبان کره‌ایه، ولی "مک گایبو" دقیقا اسم شخصیت اصلیه سریاله!




منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 


ویولون

ویولون 

 

 روایت‌های زیادی از اختراع این ساز وجود دارد، برخی معتقدند که ویولون، نمونه‌ی کامل شده‌ی ساز "رباب" است و برخی دیگر براین باورند که ویولون از کشورهای عربی به اروپا برده شده است. این ساز ایتالیایی کوچکترین عضو خانواده‌ی سازهای زهی-آرشه‌ای است که تاریخچه‌‌اش به قرن نهم میلادی بازمیگردد. از اولین سازندگان این سازرا "گاسپارو برتولوتی" می‌دانند که بعضی براین باورند مخترع ویولون نیز بوده است. از اولین نمونه‌ی ویولون که برتولوتی ساخته، سه سده میگذرد اما کسی نتوانسته در ساختار ویولونی که او ساخته تغییری ایجاد کند و یا حتی از رموز کاری او سر در بیاورد. در این مقاله نگاهی داشتیم به ساختار و خاستگاه این ساز. 

 

ساختار ویولون 

 

ویولون 58 قطعه مختلف دارد و وزن آن حدود 400 گرم می‌باشد. 

 

آرشه:

 

ترکه‌ای چوبی که رشته‌های موی اسب و طول آن کشیده و در دو سرش ثابت شده است. 

 

 

جعبه طنینی:

 

جعبه طنینی یا رزونانس از سه بخش صفحه رویی، صفحه زیرین و زوارهای دور تشکیل شده است. 

 

 

دسته یا گردن:

 

از چوب آبنوس ساخته شده و محل قرار گرفتن انگشت‌های نوازنده است. انتهای دسته به جعبه کوچکی که جعبه کوک نام دارد ختم شده که سیم‌‌‌ها درونش و به دور گوشی‌های کوک پیچیده می‌شوند. 

 

خرک: 

 

پلی‌ست میان سیم‌ها و جعبه طنینی. نقش خرک تقسیم راه سیم‌ها و نگه‌ داشتن‌شان در ارتفاعی خاص برای عبور از روی جعبه طنینی و انتقال ارتعاش آن‌ها به درون جعبه را بر عهده دارد.

 

 

گریف:

 

جنس گریف از آبنوس بوده و در طول دسته قرار گرفته شده است. گریف بخشی از ساز است که نوازنده با انگشت خود سیم را به آن چسبانده، طول سیم‌ها را کوتاه می‌کند و نت های مختلف را می‌نوازد. 

 

 

سیم‌ گیر:

 

سیم گیر از آبنوس، باکسوود و یا رزوود ساخته شده است. این قسمت  در فاصله اندکی از خرک تا آخر تنه ویولون کشیده می‌شود. سیم گیر با زهی که از جنس نایلون ساخته شده است، به دکمه‌ای که در پایین جدار تعبیه شده وصل می‌گردد. 

 

 

زه: 

 

سیم زه از رشته‌های بلند ساییده شده در ضخامت‌های بسیار دقیق و با میزان کشش‌های مختلفی ساخته می‌شوند.  

 

 منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین